Translate

2012. november 26., hétfő

Recept: Székely káposzta

Gondoltam, leírom, hogy én hogy szoktam a székely káposztát készíteni. Annyira egyszerű, hogy szerintem bárki el tudja készíteni. A gyermekeim kis koruk óta nagyon szeretik, ezért igen gyakran főztem.

Mi kell hozzá 4 személyre?


  • 1 kg savanyított káposzta
  • 1/2 kg hús (én sertéscombból szoktam készíteni)
  • vöröshagyma
  • só ízlés szerint
  • piros paprika
  • egy kis olaj vagy zsír

A húst kis kockákra vágjuk. A hagymát apróra vágjuk és megdinszteljük. A lábast levesszük a tűzről és rászórjuk a piros paprikát és jól összekeverjük. Azért kell levenni a tűzről, hogy meg ne égjen.
Beletesszük a lábasba a húst és visszatesszük a tűzre.
Addig kavargatjuk, amíg a húskockák minden oldala kissé kifehéredik.
Ekkor felöntjük vízzel és megsózzuk. Lefedve főzzük addig, amíg félig megpuhul.
Ha a káposzta nagyon savanyú, főzés előtt kissé kiáztatjuk, majd kinyomkodjuk.
A káposztát rátesszük a félig megfőtt húsra (pörköltre, hiszen az nem más), jól összekeverjük és öntünk rá egy kis vizet, hogy éppen ellepje. Ezután lefedve nagyon kis tűzön addig főzzük, amíg megpuhul a hús is és a káposzta is. Ha közben elfőtte a levét, öntünk rá vizet.
Nagyon finom.
De még finomabb, ha saját magunk által készített savanyú káposztát használunk.
Egészségére!

Róza Tanya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése